Besøg på Oasen

Besøg på Oasen
Jeg har i dag været på min biotop sammen med min datter for at få taget nogle fra Oasen som stedet hedder.

lørdag den 14. september 2013

biotop 5 opgave

Biotop 5 opgave

Mit personlige forhold til naturen:

Jeg elsker naturen og alt hvad der er i den, af skov og vand.
Jeg er blevet vild med Jels som by, fordi byen både kan byde på søer og skov. Jeg ville gerne  bo i Jels og have sø eller skov i baghaven. Men som  mange siger til mig når jeg fortæller om drømmen om at bo i Jels. Hvis man kommer til at bo der, og har har det tæt på, kommer man til et tidspunkt hvor det ikke er specielt for en. Så bliver det bare en del af ens hverdag. Det vil jeg give dem ret i. 
Så jeg trøster mig med at jeg kun bor 7 km fra den dejlige by Jels.
Men eg skal nu ikke klage i Øster Lindet hvor vi nu bor, er der mange muligheder for at gå en tur i skoven. Udover det bor vi ved siden af et grønt fælles område der støder op til en mark. Ved siden af marken er der en lang markvej. På den markvej er der en fantastisk udsigt.

Nu til den centrale del af biotop 5 opgaven:

Besøg på bondegård:



Ikke ret langt har fra er der en gård hvor de har mange køer. Den går vil jeg lave en aftale med, om a komme og besøge dem sammen med en flok børn.


Her får de rig mulighed for at komme tæt på køerne.



Leg i vandpytter:

Længde hop

Hvem kan hoppe længst i vandpytten.




Vandpytte-pjask

Hvem kan lave mest vand-pjask ved at komme i vandpyt.
















Leg i blade:

Om efteråret er der mange blade 




 Leg med blade komme være en sjov aktivitet for børn.





En skovtur til Jels sø:

Ved Jels sø er der mange ænder. Det er nemt at komme tæt på dem. Her kunne man snakke om anden og dens egenskaber.






Med de medbragte madpakker får man en ekstra ordinær natur oplevelse med vandet og ænderne i nærheden.



Det var mine udfordringer. Da min målgruppe er børn 3-6 år var det disse aktiviteter jeg følte var mest relevante.

Hver årstid har sine aktiviteter. Sådan ser jeg det ihvertfald. 
Vinter: Fx, Dyrespor i sneen
Forår: Fx, De nye skud - observere udviklingen
Sommer: Fx, Blomsterkrans.
Efteråret: Fx, Tørreblade til bladkrans, dekoration.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar