Besøg på Oasen

Besøg på Oasen
Jeg har i dag været på min biotop sammen med min datter for at få taget nogle fra Oasen som stedet hedder.

onsdag den 25. september 2013

Fra jord til bord - gruppe opgave

Fra jord til bord - Mormor mad


Vores gruppe som består af: Sara, Marianne og Helena har valgt at vi skal beskæftige os mad mormor mad. 

Jeg har lavet mormor mad til aftensmad for nogle dage siden.
Menuen stod på:
Boller i karry med ris og flutes
Gammeldagsæblekage

Først lavede jeg æblemosen til æblekagen.

Gammeldagsæblekage

Æblerne plukkede vi ved børnenes farfar.

 Vi fik af vide at vi bare skulle tage så mange vi ville.

 Mathias styrede kartoffelskrælleren.



Ovenfor ses mine medhjælpere.


Her er æblerne skællede og skåret i mindre stykker, så nu er de klare til at koge møer med ½ dl vand og vannilje.


 Nu er grøden klar.
Nu skal den bare køle af, inden den skal i en glasskål.
I glasskålen kommer man først et lag knuste matroner.
Derefter et lag æblemos. 
Så endnu et lag knuste makroner. 
Dernæst endnu et lag æblemos.
Og øverst på den gammeldagsæblekage en lille smugle knuste makroner.
Som barn havde vi altid flødeskum i en skål ved siden af, så det har jeg også gjort.

Boller i karry

Så skulle der laves boller i karry.
Opskriften jeg har brugt findet på denne hjemmeside:

 Jeg startede med at lave farsen til kødbollerne.


 Så skulle kødbollerne koge i rigeligt vand.


 Da kødbollerne var færdige tog jeg dem op og siede kogevandet og brugte den til karrysovesen.


 Så er maden klar til servering. 


 Så skal vi spise.


 Jeg synes faktisk det blev ret godt.


1 kommentar:

  1. Hejsa

    Det ser lækkert ud - jeg er spændt på at læse om det pædagogiske forløb I tænker det ind i :-)

    SvarSlet