Besøg på Oasen

Besøg på Oasen
Jeg har i dag været på min biotop sammen med min datter for at få taget nogle fra Oasen som stedet hedder.

torsdag den 2. maj 2013

Biotop 3 opgave

Biotop 3 opgave

Min biotop i Øster Lindet som hedder Oasen.



Inden jeg begynde på mine aktivitet på min biotop har jeg gjort mig nogle pædagogiske og didaktiske overvejelser omkring målgruppen.
Min målgrupper er børnehavebørn i alderen 3-6 år.
Jeg vil tilrettelægge en dag på min biotop med aktiviteter med planter, dyr og naturen selv. 

Jeg vil starte at vi går en tur på min biotop og så de på den måde både får styrket deres motorik og får rørt sig. Børns motorik bliver nemlig styrket ved at gå ture i skov og natur. Her er der flere forhindringer end på legepladsen. 

Børn er nysgerrige og det skal der også være plads til. Jeg vil give børne tid til at undersøge området og stille spørgsmål. 

Den første aktivitet jeg vil lave med børnene er at vi skal lave en nedfalds-fælde som vi vil kigge på en gang i mellem når vi kommer til biotopen.


Dette er et billede af en nedfalds-fælde.
Der ligger en edderkop og en bænkebider i fælden.
Næste gang jeg vil lave en nedfalds-fælde vil jeg bruge en hvid beholder i stedet for en gennemsigtig.



Her ses den anden fælde den var desværre tom.


Derefter vil vi plukke nogle mælkebøtter og spalte den og ligge den i en skål med vand.
Hvad mon der sker? dette vil jeg snakke med børnene om.
Har børnene mon allerede på forhånd har en forforståelse?

Så er det hele gjort klart.

Her kommes det mælkebøtten der er spaltet i vand. 


Her ligge de så nu er der kun at vente lidt (ca. 15 min).
Den spaltede del af mælkebøtten ruller dig sammen.
Man kan hvis man har mange mælkebøtter lave rigtig mange og få den til at danne en kæde. 

Rensning af å.


Jeg vil i samarbejde med børnene forsøge at rense åen på. 
Altså ved at flytte sten og grene, for at vandet bedre kan løbe gennem åen.
Jeg vil gøre dette sammen med børnene fordi efter min mening vil være interessant for børne at være med til.
Ved at man kan se vandet der risler ned af åen kan man nemlig snakke om naturens kræfter og om hvorfor vandet løber ned af åen.


Dette var alt fra mig for denne gang.
Gode læse lyst.. 











Ingen kommentarer:

Send en kommentar