Besøg på Oasen

Besøg på Oasen
Jeg har i dag været på min biotop sammen med min datter for at få taget nogle fra Oasen som stedet hedder.

fredag den 31. maj 2013

Besøg på min biotop den 30.05.2013 - en rigtig dejlig varm sommerdag

Det er rigtig blevet sommer på min biotop Oasen.
Der er sket meget siden 1.maj hvor jeg var der sidst.


Se til venstre i billedet, står et æbletræ med flotte blomster.


Døvnælderne står højt på min biotop. 


Der er også mange skærmplanter.


 Se hvor flot æbletræerne blomstre.


 Mælkebøtterne står her med frø på. 
De er klar til der kommer en blæst og får frøene til at sprede sig.


 Se de flotte grønne friske egeblade.


 Bøgen er jeg ihvertfald ikke i tvivl om hvordan ser ud mere. 
For efter vores jagt på blade og træer på sidste indkald har bøgebladene virkeligt gjort indtryk.
Tak for godt samarbejde til Sara, Jørgen og Brian.



 Margueritter er der mange af på Oasen.
Jeg synes Margueritter er flotte, og er stor fan af margueritsmykker.



Her  ses en smørblomst.
Bidende ranunkelsom man også kalder den er almindelig at se på gamle græs arealer og på enge. 
Det er en forsommer blomst.


 Æbletræer i blomst, så nu skal bestøvningen af bierne bare i gang.


 Brændnælder er der rigtig mange af på min biotop. 
Ikke lige frem en charmerende plante.
Men det er godt for planten at man har fundet ud af at bruge den til brændnældesuppe.


 En stor bille som var i min faldfælde.


 En helt masse trekløver. 
Bare jeg da kunne finde en firekløver.
Det kunne jeg godt tænke mig.


 Der har ihvertfald været en fugl her, kan man se.


Mange planter kender jeg med jeg kan ikke komme på hvad denne her hedder.
Plantebeskrivelse: Det er en plante der er små kugler der er plantens frø. Disse har tilbøjelighed til at sidde fast i dyrs pæls, og på den måde kan den ved hjælp af fx en kat få en ny plante et andet sted hvor katten taber den klistrende kugle. 
Plantens blad klister også.  


Her ses et hasselnødetræ.


Her ses en lille kristtjørn, med små fine nye lysegrønne blade.


Et grantræ men nye grønne skud.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar