Besøg på Oasen

Besøg på Oasen
Jeg har i dag været på min biotop sammen med min datter for at få taget nogle fra Oasen som stedet hedder.

tirsdag den 21. maj 2013

Nyt fra planteholds-opgaven den 21. maj


Nyt fra planteholds-opgaven
Dato 21.05.2013

En lille grøn spirer er kommet frem hvor jeg såede min frø fra en grøn peberfrugt. Ved siden af ses en kartoffel som ligger i solskinnet for at spirer. Billedet er fra den 10. maj.


 Det fed hvidløg som jeg lagde i jorden er spiret og er efterhånden ret højt. Billedet er fra den 10. maj.


 Agurkfrøene er ikke begyndt at spirer endnu. Billedet er fra den 10. maj.


 Den 10. maj kom kartoflen så endelig i jorden, efter at have ligge til spiring i lang tid.



Mine små kære planter er nu kommet ud på teressen for at få mere sol og den rigtige fugtighed.
På dette billede ses også en tomatplante som jeg er blevet plejemor til. 
Tomatplanten er en min søn har planter i børnehaven.  

Det er svært at se på billedet men der der kommet lidt grønt op i venstre side af potten. Agurkfrøene har også ligget i jorden i 3 uger nu. 


 På dette billede har jeg forsøgt at fotograferer den ligge grønne spirer fra den grønne peberfrugt. 


3 uger gammel grøn peberfrugts plante.


 
Kartoflen har nu ligget i jorden i 11 dage.


Hvidløgs planten er nu 3 uger gammel


 Gulrødstoppeene har nu stået i den fugtige vat i 27 dage.

Alle planterne daglige pleje består af vand og massere lys.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar