Besøg på Oasen

Besøg på Oasen
Jeg har i dag været på min biotop sammen med min datter for at få taget nogle fra Oasen som stedet hedder.

onsdag den 1. maj 2013

Planteholds-opgave

Så blev planteholds-opgaven endelig skudt igang i mandags (29.04.13). 

Nu er det kun at vente på at frøene som jeg har plantet de spirer.
Marianne og jeg har dannet en planteholds-gruppe.
Her vil valgt at arbejde med et åbent forløb.
Hvad er frø? - Hvor finder vi dem i vores hverdag?
Vi har åbnet køleskabet hver især og set på hvad der kunne være spændende at så.
Vores målgruppe er børnehavebørn i alderen 3-6 år.
Vi har valgt et åbent forløb, fordi vi synes det forløb passer bedst til vores målgruppe.


Med så og plantejord en planteske og en balje, så er jeg klar til at så mine frø. 


Jeg vil forsøge og se om man kan så agurker lige som man kan så tomatskiver. Så derfor har jeg skåret skralden af agurken og lagt den i jorden.
Jeg er spændt på at se om det kan lade sig gøre.


Her er jeg ved at gøre klar til at tage frøene ud af den grønne peberfrugt.  


 Så er frøene i jorden så er det bare at vente.
Disse frø er taget direkte fra peberfrugten.


Disse frø er også fra en peberfrugt men disse har ligge og trørret i nogle dage. 

Så er det bare at vente.


 Her er hvidløget placeret i urtepotten.


 Så er det bare at vente


 Fra højre af: grønpeber, hvidløg, agurk, kartoffel (der er sat til spiring), gulerod (den står i vat, og derved
vil den spirer grønt) og til sidst toppen af et rødløg (dette for at så om den vil spirer som den står der).






Ingen kommentarer:

Send en kommentar