Besøg på Oasen

Besøg på Oasen
Jeg har i dag været på min biotop sammen med min datter for at få taget nogle fra Oasen som stedet hedder.

tirsdag den 28. maj 2013

Planteholdsopgave sidste nyt - fræk solsort

Så begynder planteholdsopgaven at være på plads.

Jeg har ved at skrive opgaven lært meget om hvordan planterne også kunne have være sået og dyrket. 


 Det er været en fræk solsort på spil i mine planter.
Den har spist min agurkplante og mine peberfrugte frø.
Se et rod den har efterladt sig.
Det skete i går. 
Jeg havde godt nok godt set at der var nogle solsorte der var vældig interesseret i mine planter men havde ikke tænkt mere over det, før jeg ser dette rod.

 Det var i denne potte min agurkplante stod.


 Her har der været frø fra en grønpeber som sikkert snart ville have spirret, hvis ikke de var blevet spist. 


 Sådan en solsort kan godt nok efterlade noget af et rod.


Nu har jeg lagt et net over planterne.

Min søn mente at vi skulle skyde den solsort der havde gjort det.
Jeg forklarede ham at vi ikke bare lige kunne finde ud af hvad det var for en solsort, forder er jo mange solsort der flyver ind vores have.
Han svarede: Ja det kan jeg godt se, men den stjæler jo.

Jeg selv har ikke anddet at sige end: Øv øv men sådan er naturens gang jo.


2 kommentarer:

  1. Hejsa

    God løsning med nettet. Har du sået igen?

    Jeg oplever hvert solsorte der roder i mine krukker i haven hvor de kan komme til bar jord - jeg mener de bruger jorden til at tætne reden med. Prøv at se billeder af solsortereder her: http://www.vestrehus.dk/dyresider/Drosler.htm

    Måske din søn synes bedre om den forklaring :-)
    Vh Ida

    SvarSlet
  2. Nej jeg har ikke sået igen.
    Ja det kan også være en mulighed.

    SvarSlet